Jdi na obsah Jdi na menu
 


Máslo

Poslední aktualizace: 6.7.2014

S nasazením bezmléčné diety každý řeší, jak nahradit máslo, jak jako "mazadlo" na pečivo a surovinu na výrobu pomazánek, tak jako přísadu na vaření a pečení. Dobrou zprávou je, že dnes je již na trhu celá řada rostlinných margarínů, které máslo víceméně nahradí.
 

Bezmléčné margaríny dostupné v super/hypermarketech:
Perla s vitamíny
Perla tip
Flora light
Stella rodinná
Delíčko
Alfa vital
Vive Bio (slunečnicový rostlinný tuk)
 

V prodejnách zdravé výživy bývá k dostání:
Provamel Bio tuk Soya
Alsan (žlutý a zelený, balený jako máslo)
Několik dalších druhů rostlinných veganských tuků (často olivové)
 

Na pečení lze použít:
Stella extra (v kostce)
Lira rostlinný tuk na pečení
Lando
 

V celé řadě receptů lze navíc máslo nahradit kvalitním rostlinným olejem.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Přepuštěné máslo

(Hana, 23. 2. 2020 19:51)

Dobrý de,
a jaký je názor na přepuštěné máslo?

Re: Přepuštěné máslo

(Petra, 26. 2. 2020 11:52)

Dobrý den, pokud je máslo opravdu poctivě přepuštěné, mléčné bílkoviny téměř neobsahuje a je z tohoto pohledu bezpečné pro intoleranci, u alergiků bych se bála. Stejně tak laktóza, kdo má velmi silnou intoleranci a nesmí třeba ani léky obsahující laktózu, raději bych se mu vyhla. Poslední otázkou je přesvědčení - vegani samozřejmě nebudou jíst máslo ani přepuštěné.
Petra

Veprove sadlo

(Silvie Gerecz, 11. 11. 2019 13:02)

Dobry den, kojim a kvuli kojenci musim dodrzovat bezmlecnou dietu. Jak je s uzivanim veproveho sadla?
Dekuji
Silvie

Re: Veprove sadlo

(Petra, 13. 11. 2019 16:35)

Dobrý den,

sádlo mléko neobsahuje, při bezmléčné dietě ho můžete.

Petra M.

palmovy tuk

(Klara, 17. 8. 2016 12:50)

Dobry den, a existuje margarin bez palmoveho, sojoveho ci kokosoveho tuku? Zatim hledam marne.. Dekuji.

Re: palmovy tuk

(Petra, 18. 8. 2016 21:49)

Dobrý den,
zatím jsem takový nenašla.
Jako alternativy se nabízí ghí (přepuštěné máslo, když je správně udělané, neobsahuje žádné bílkoviny ani laktózu), zralé avokádo a ořechová másla (arašídové, mandlové, kešu a další).
Sama považuji za vhodnou alternativu i kokosový olej - ač obsahuje hodně nasycených mastných kyselin, podle řady studií je velmi prospěšný, a tak v malém množství používám ten.
Petra